bejelentkezés

Segítség

Termékblog

Csomagok felépítése

 

Csomagjainkat egy virtuális tanévhez hasonlíthatjuk, amelynek során a gyermeke könyvek és valódi iskolapad nélkül sajátíthatja el mindazon készségeket, találkozhat mindazon feladatokkal, amelyekkel a valódi iskolában találkozik.

 

Egy kis különbség tehát már adott. A gyermeke a kényelmes otthoni közegben tanulhat, nem szükséges ehhez utaznia, nem zavarja őt az iskola zaja sem.

 

Ez a virtuális tér adja az Iskolasziget és a hagyományos oktatás közötti másik jelentős különbséget. Csomagjainkban ugyanis kihasználjuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel egy hagyományos könyv, illetve a hagyományos oktatási módszerek nem képesek élni. Gyermeke egy könyvhöz hasonló történetbe kerül, ennek során feladatokat old meg, felmérőket, témazárókat ír meg, mindeközben az eredményeitől függően kincseket gyűjthet, amelyeket a jó teljesítményét jutalmazzák. A történet, amely az Iskolaszigeten játszódik, pedig csak úgy folytatódhat, ha gyermeke a megszerzett kincsek segítségével megvásárolja a történet folytatását. Így a tanulás egyik célja a tudás megszerzése és a kijelölt készségek elsajátítása, a másik pedig az, hogy a tanulás során megszerzett jutalmak segítségével a gyermek a tanév végére a történt végéhez érjen.

 

Csomagjaink tehát a játék és tanulás megfelelő arányú keveréke, amelyben azonban a játék mindig csak a háttérben kíséri és színesíti az oktatási feladatokat.

 

Egy adott tananyag a csomagon belül témakörökre, úgynevezett lépéskövekre oszlik, amelyek gyakran összefüggenek egymással (például a szorzás témaköre több lépéskőből áll). Egy lépéskő rengeteg feladatot foglal magában, ezeket két nagy csoportba osztjuk, kötelező és nem kötelező feladatok. Bizonyos számú kötelező feladatot mindenképpen meg kell oldani ahhoz, hogy gyermeke a témakört lezáró felmérő dolgozatot megírhassa. Természetesen a kötelező feladatok megoldása után gyermeke úgy is dönthet, hogy tovább folytatja a gyakorlást a nem kötelező feladatok megoldásával, és a felmérőt csak egy későbbi időpontban írja meg.

 

Miután gyermeke megírja a felmérőt, továbbléphet a következő témakörre. Mindaddig, amíg a dolgozatot nem írta meg, a következő témakört tartalmazó lépéskövön egy lakat látható, ami azt jelzi, hogy ezt a témakört gyermeke még nem kezdheti meg, mivel az előző témakörben olyan feladatokat kell megoldania, amelyekben a következő témakör megértéséhez szükséges ismeretek vannak. 3-4 témakört egy átfogó témazáró megírása zár le.

 

Minden felmérő és témazáró, valamit egy témakörön belül álló kötelező feladatok helyes és sikeres megoldását követően kincseket lehet gyűjteni, amelyeket a rendszer a gyermeke eredményeitől függően aktivál a gyermek profiljában.

 

A tanév során több kihívást tartalmazó lépéskövet építettünk be a tananyagba, amelyek segítségével gyermeke a tudását és a gyorsaságát mérheti fel, illetve ezekkel a feladatokkal további kincsek gyüjthetőek.

 

A gyermeke tehát egy kalandos történet több részben való megismerésén keresztül egy egész tanév tananyagát elsajátíthatja.


Schön Aurél - 2011-11-15 11:40:06

asas

Arany Mabatu - 2012-07-05 23:15:41

nagyon jó cikk..

banaba bannana - 2012-07-10 16:16:23

dcd


Hozzászólni csak regisztráció és bejelentkezés után lehet!