JUTALMAZÁSI RENDSZER
Az Iskolasziget megalkotásakor szem előtt tartottuk, hogy az egész évet végigkísérő tanulást izgalmas játékos keretbe kell foglalni, ami fenntartja gyermeke érdeklődését, és folyamatos ösztönző erőként szolgál arra, hogy szívesen térjen vissza az Iskolaszigetre, még akkor is, ha tanulásról van szó.
Ezért a létrehoztunk egy olyan rendszert, amely jutalmazza gyermeke jó teljesítményét.
A tanulás során gyermeke az eredményeitől függően kincseket kap. Ha például gyermeke egy témakör összes kötelező kérdését jó eredménnyel megválaszolja, jutalmat kap. Ugyanez történik, ha jól siker a témazárója vagy egy felmérője. Érdemes megcsinálni a kihívásokat is, mert ezért is jutalom jár.
A jutalmak értéke a gyermek eredményeitől függ.
FELADATOK:
Ha például egy témakörben a kérdések több mint felére helyesen válaszol, 1 skarabeuszt kap.
Ha a témakörben a kérdések a kérdések több mint 75%-ára helyesen válaszol, 1 aranypénzt kap. (3 skarabeusz ér 1 aranypénzt)
Ha a témakörben a kérdések több mint 90%-ára helyesen válaszol, 1 gyémánt a jutalma. (3 aranypénz ér 1 gyémántot)
A szorgalmi feladatoknál minden 10 helyesen megoldott feladat után 1 db skarabeuszt kap. Ha az összes szorgalmi feladat 90%-ára helyesen válaszol 1 darab gyémántot kap.
FELMÉRŐ:
A témazáró dolgozataim eredményei alapján további kincseket gyűjthet:
Ha például a felmérő kérdéseinek több mint felére helyesen válaszol, 2 skarabeuszt kap.
Ha a témazáró dolgozat kérdéseinek több mint 75%-ára helyesen válaszol, 2 aranypénzt kap. (3 skarabeusz ér 1 aranypénzt)
Ha a témazáró dolgozat kérdéseinek több mint 90%-ára helyesen válaszol, 2 gyémánt a jutalma. (3 aranypénz ér 1 gyémántot)
TÉMAZÁRÓ:
A témazáró eredményei alapján további kincseket gyűjthet:
Ha például a témazáró kérdéseinek több mint felére helyesen válaszol, 3 skarabeuszt kap.
Ha a nagy témazáró dolgozat kérdéseinek több mint 75%-ára helyesen válaszol, 3 aranypénzt kap. (3 skarabeusz ér 1 aranypénzt)
Ha a nagy témazáró dolgozat kérdéseinek több mint 90%-ára helyesen válaszol, 3 gyémánt a jutalma. (3 aranypénz ér 1 gyémántot)
CHALLENGE:
A challenge célja, hogy gyermeke meghatározott idő alatt minél több kérdést válaszoljon meg helyesen, amellyel az alábbi kincseket lehet megszerezni:
Ha gyermeke például a kihívás összes kérdését megoldotta, és a megválaszolt kérdések több mint felére helyesen válaszol, 2 skarabeuszt kap.
Ha a kihívás összes kérdését megoldotta, és a megválaszolt kérdések több mint 75%-ára helyesen válaszol, 2 aranypénzt kap. (3 skarabeusz ér 1 aranypénzt)
Ha például a kihívás összes kérdését megoldotta, és a megválaszolt kérdések több mint 90%-ára helyesen válaszol, 2 gyémánt a jutalma. (3 aranypénz ér 1 gyémántot)
Ha nem válaszolta meg az összes kérdést, DE
a megválaszolt kérdések több mint felére helyesen válaszol, 1 skarabeuszt kap.
a megválaszolt kérdések több mint 75%-ára helyesen válaszol, 1 aranypénzt kap. (3 skarabeusz ér 1 aranypénzt)
a megválaszolt kérdések több mint 90%-ára helyesen válaszol, 1 gyémánt a jutalma. (3 aranypénz ér 1 gyémántot)
A jutalmakról a rendszer minden esetben értesíti gyermekét egy felugró ablak segítségével. A már megszerzett jutalmakat gyermeke a Profiljára klikkelve nézheti meg.
A kincsekre gyermekének azért van szüksége, mert a szigetvilágban zajló titokzatos eseményekről szóló történet megismeréséhez meg kell vásárolnia bizonyos információkat. A titkos papírtekercsek, üzenetek, ásatásokról előkerült kőtáblák olyan fontos információkat rejtenek, amelyek nélkül az egész tanévet végigkísérő történet vége nem derülne ki. Az egész tanulás ezért egyfajta nyomozáshoz hasonlít, melynek célja a történet egyes darabjainak az összegyüjtése.
A kincsekkel gyermeke a PIACON kereskedhet. A Piacot a szigetvilág/sziget/tantárgy oldalán gyermeke a profiljából érheti el, ha a ‘Megyek a piacra’ gombra klikkel.
PIAC
A tanév során gyermekét teljesítménye alapján jutalmazzuk. Egy sikeres gyakorlás, egy jól megírt témazáró kincseket ér az Iskolaszigeten. Gyermeke aztán ezeket a kincseket becserélheti a szigetvilág története egyes darabjainak megvásárlására (A történetet rejtő könyv ugyanis darabokra szakadt, és szétszóródott a szigetvilágban. Csak az első fejezet maradt épségben meg). A történet megismerésének sebessége pedig gyermeke teljesítményétől függ, minél több kincset sikerül begyűjtenie a gyakorlások, felmérők, témazárók és kihívások során, annál gyorsabban juthat hozzá a történet folytatásához.
A megszerzett kincseket a piacon válthatom be más a történet következő fejezetéért cserébe.
Miután beváltottam a szükséges kincseket, az “X” gombra klikkelek, és a rendszer visszavezet a szigetvilág/sziget/tantárgy oldalára, ahonnét a piacra belépett.
Amennyiben elegendő kincsem gyűlt már össze, megvásárolhatom őket, ha viszont az adott történettöredék többe kerül, mint amennyi kincsem van, akkor csak a következő alkalommal vásárolhatom meg azt.
Egyszerre csak egy információtöredéket lehet megvásárolni.
A történet végének megismeréséhez legalább 10 információtöredéket kell megszerezni. Az ehhez szükséges kincsek megszerzése csak a gyermeke teljesítményén múlik, ezért nagyon fontos, hogy minden feladatnál jól teljesítsen! Ehhez természetesen minden segítséget megadunk!
GYEREK PROFILJA
Ez a teljes képernyőre nagyítható papírtekercs a gyerek lényeges adatait tartalmazza:
- név
- fénykép vagy választható avatár (ezt itt vagy a regisztráció során lehetne beállítani)
- “teljesített témakörök száma” (pl.: 3/15)
- jelenlegi témakör, ahol éppen járok
- megszerzett jutalmak (x db skarabeusz, x db aranypénz, x db gyémánt)
- innét lehet eljutni a PIACRA is “Megyek a piacra” action button segítségével (később szó lesz róla)
Ez a kis papírtekercs a “sziget”, a “tantárgy” és a “témakörök” nagyításban is megjelenik, hogy a gyerek mindenhol ellenőrizni tudja, hogy milyen jutalmakat kapott eddig, illetve hogy bármikor eljuthasson a piacra, ahol kereskedni tud a megszerzett kincseivel.
Nincsenek hozzászólások...
Hozzászólni csak regisztráció és bejelentkezés után lehet!