Az alábbiakban néhány mondatban összefoglaljuk, hogy milyen pedagógiai célokat is tűztünk ki magunknak, amikor e csomagokat létrehoztuk:
1) Szakítunk a tanulással kapcsolatban kialakított hagyományos felfogásmóddal
Bármennyire is fejlődik az iskolai keretek között folytatott oktatás, gyermeke többnyire továbbra is az iskolapadból figyeli, ahogyan a tanár a tananyagot magyarázza. Hiába van interaktív tábla majd minden iskolában, azt nem használják napi szinten, minden készséghez kapcsolódóan. Marad tehát a frontális oktatás, amit – szerencsére – színesítenek a hatékonyabb és korszerűbb oktatási módszerek és eszközök. A napjainkban felnövő gyermek számára azonban pontosan e hatékony és korszerű módszerek és eszközök a természetesek, a pad mögött való ücsörgés, az interaktivitás hiánya és a monotonitás pedig teljesen idegenek számukra. Mégis ezt erőltetik rájuk, és ennek hatására a gyerekek tanulással szemben tanúsított érdeklődése érthetően csökken.
Holott a keretek, az irány, a felhasznált módszer módosítható, finomítható, az eredmény pedig egy olyan környezet, mint az Iskolasziget, amelyben gyermeke szívesen tanul, mivel a tanulás játékos formában történik, mivel a tanulás a gyermek részéről nemcsak a feladatok puszta megoldasát követeli meg, hanem kreativitást, többszintű gondolkodást igényel, mivel a tanulás eredménye nem pusztán számok, százalékok és érdemjegyek megszerzése, hanem kincsek gyüjtése, egy izgalmas történetbe való belehelyezkedés.
2) Ténylegesen kihasználjuk gyermeke képességeit
Gyermeke a számítógép előtt ülve képes egyszerre csetelni a barátaival és böngészni az interneten, közben egy játékkal is játszik, azaz figyelmét eredményesen és hatékonyan osztja meg több dolog között. Arra is bátran rákérdezhet gyermekénél, hogy egy mese nagyobb számú szereplőjének nevét vagy egy számítógépes játék bonyolult képességekkel bíró hőseinek jellemzőit igen rövid idő alatt igen pontosan képes memorizálni. Furcsa módon az ilyen gyermekek egy része az iskolában nehézségekkel küzd egy vers vagy egy rövidebb szöveg megtanulásakor. Hol van akkor a probléma.
Napjainkban a gyerekek figyelme többszintűvé és rugalmassá vált, azaz szükség esetén több dologra tudnak hatékonyan odafigyelni. Ez az ingergazdagság végül teljesen természetes lesz számukra, szinte el is várják, hogy egy-egy tevékenység több részfeladatból, több szintből álljon. Az iskolapadba kerülve aztán ez a színes világ összezsugorodik. Úgy kell elképzelni, mintha egy mozgalmas és zajos játszótér közepéről az ember egy zárt szobában találná magát, ahol csak egyetlen hang szól, a tanáré.
A gyerekek a mozgalmas környezethez szoktak hozzá, érzékszerveik, gondolkodásmódjuk tökéletesen alkalmazkodott is ehhez. Számukra ez a többszintű interaktivitás természetes, sőt elengedhetetlen, hogy figyelmük ne lankadjon.
Ezt a képességet az iskola nem pedig használja ki vagy nem képes kihasználni. Célunk az, hogy az Iskolasziget izgalmas és interaktív világát harmonikusan ágyazzuk bele a gyermeke számára átadandó ismeretanyagba. Eközben minden érzékszervét lefoglaljuk, feladatainkkal gondolkodásra, a játékos környezettel pedig stratégia kidolgozására, taktikázásra késztetjük.
asas
asas
assaas
assas
dasd
qwqwqw
komm
Igen, yeah!!!
Pedagogy and the teacher
egyetértek, különösen az 1.-es ponttal
Hozzászólni csak regisztráció és bejelentkezés után lehet!
Schön Aurél - 2011-11-15 11:34:06
kommmmmmmer