Csomagjainkat egy virtuális tanévhez hasonlíthatjuk, amelynek során a gyermeke könyvek és valódi iskolapad nélkül sajátíthatja el mindazon készségeket, találkozhat mindazon feladatokkal, amelyekkel a valódi iskolában találkozik.
Csomagjainkban kihasználjuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel egy hagyományos könyv, illetve a hagyományos oktatási módszerek nem képesek élni. Gyermeke egy könyvhöz hasonló történetbe kerül, ennek során feladatokat old meg, felmérőket, témazárókat ír meg, mindeközben az eredményeitől függően kincseket gyűjthet, amelyeket a jó teljesítményét jutalmazzák. A történet, amely az Iskolaszigeten játszódik, pedig csak úgy folytatódhat, ha gyermeke a megszerzett kincsek segítségével megvásárolja a történet folytatását. Így a tanulás egyik célja a tudás megszerzése és a kijelölt készségek elsajátítása, a másik pedig az, hogy a tanulás során megszerzett jutalmak segítségével a gyermek a tanév végére a történt végéhez érjen.
Csomagjaink tehát a játék és tanulás megfelelő arányú keveréke, amelyben azonban a játék mindig csak a háttérben kíséri és színesíti az oktatási feladatokat.
MI TÖRTÉNIK A CSOMAG MEGVÁSÁRLÁSÁT KÖVETŐEN?
Csomagjaink megvásárlásakor – a fizetési módtól függően – gyermeke felhasználói neve és jelszava segítségével az iskolasziget.hu oldalon keresztül férhet hozzá a feladatokhoz. Fontos tehát, hogy csomagjaink csak elektronikus formában léteznek, így azt nem küldjük el Önnek postai vagy egyéb úton.
MIT FOGLAL MAGÁBAN A MEGVÁSÁROLT CSOMAG?
Ha gyermeke például megvásárolja a 3. osztályos matematika csomagot, akkor a teljes tanévet lefedő tananyaghoz kap hozzáférést. A tananyag a csomagon belül témakörökre, úgynevezett lépéskövekre oszlik, amelyek gyakran összefüggenek egymással (például a szorzás témaköre több lépéskőből áll). Egy lépéskő rengeteg feladatot foglal magában, ezeket két nagy csoportba osztjuk, kötelező és nem kötelező feladatok. Bizonyos számú kötelező feladatot mindenképpen meg kell oldani ahhoz, hogy gyermeke a témakört lezáró felmérő dolgozatot megírhassa. Természetesen a kötelező feladatok megoldása után gyermeke úgy is dönthet, hogy tovább folytatja a gyakorlást a nem kötelező feladatok megoldásával, és a felmérőt csak egy későbbi időpontban írja meg.
Miután gyermeke megírja a felmérőt, továbbléphet a következő témakörre. Mindaddig, amíg a dolgozatot nem írta meg, a következő témakört tartalmazó lépéskövön egy lakat látható, ami azt jelzi, hogy ezt a témakört gyermeke még nem kezdheti meg, mivel az előző témakörben olyan feladatokat kell megoldania, amelyekben a következő témakör megértéséhez szükséges ismeretek vannak. 3-4 témakört egy átfogó témazáró megírása zár le.
Minden felmérő és témazáró, valamit egy témakörön belül álló kötelező feladatok helyes és sikeres megoldását követően kincseket lehet gyűjteni, amelyeket a rendszer a gyermeke eredményeitől függően aktivál a gyermek profiljában.
A tanév során több kihívást tartalmazó lépéskövet építettünk be a tananyagba, amelyek segítségével gyermeke a tudását és a gyorsaságát mérheti fel, illetve ezekkel a feladatokkal további kincsek gyüjthetőek.
HÁNYSZOR HASZNÁLHATOK FEL EGY FELADATOT? HÁNYSZOR ÍRHATOK MEG EGY DOLGOZATOT?
Egy adott kérdést egyszer lehet felhasználni. Ez történhet olyan formában, hogy gyermeke helyes választ ad a kérdésre, illetve úgy is, ha rosszul válaszolja meg a kérdést, és megtekinti a feladathoz kapcsolódó magyarázatot. Amennyiben gyermeke hibás választ ad, de nem nézi meg a magyarázatot, természetesen újra próbálkozhat a feladat megoldásával, mindaddig, amíg helyes választ nem ad, vagy meg nem nézi a magyarázatot.
Mivel csomagjainkban olyan nagy számú kérdés található (témakörönként 100-150, de a témakörtől függően esetenként meghaladja a 300-at is), hogy azt gyermeke egy kellően alapos felkészülés mellett sem képes kimeríteni, ritkán fordul elő az a helyzet, hogy gyermeke egy adott témakörön belül “kifogy” a kérdésekből!
Fontosnak tartjuk azt, hogy a már megoldott feladatokat gyermeke bármikor megnézhesse, mindehhez csak vissza kell lépnie a megfelelő témakör lépéskövéhez, és bármikor megnézheti, milyen feladatokat oldott meg helyesen, milyen feladatok mentek jól vagy éppen nehézkesen.
A dolgozatokat és felmérőket szintén egy alkalommal lehet megoldani. Ennek az az egyszerű oka, hogy az iskolai feltételeket szeretttük volna megfelelő módon tükrözni azzal, hogy az alapos gyakorlás után csak egyetlen lehetőséges biztosítunk a tudás felmérésére, ezzel is biztosítva azt, hogy gyermeke valódi tudását mérjük fel, ne pedig azt, hogy harmadik, negyedik próbálkozásra milyen eredményt tud elérni.
MEDDIG FÉR HOZZÁ GYERMEKEM A CSOMAGHOZ?
Bár a csomag kérdéseit, dolgozatait csak egyetlen alkalommal lehet a fentiek szerint megoldani, a kérdések, felmérők, témazárók ellenőrzése, újbóli átnézése nincs időkorláthoz kötve, akár egy év elteltével is szabadon hozzáférhet a csomaghoz (Ez igen hasznos lehet akkor, ha a gyermek a következő osztályba lép, és egy-egy téma az előző évi ismeretanyag ismétlésével kezdődik!). A hozzáférés tehát időben korlátlan, a csomagát, az összes megválaszolt kérdéssel, illetve megoldott dolgozattal rögzítjük és megőrizzük.